orientering

Idag hade vi två lektioner, sen orientering på idrotten.
Jag brukar tycka orientering är OK. Men idag så regnade det! Först fick vi gå hela vägen till Nyckelviken, när vi väl var där var man redan dyngsur. Sen fortsatte det att regna så det kändes som man klivit i en stor vattenpöl. När vi väl letade efter kontroll 6 så mötte vi alla andra i klassen som letade efter kontroll 7. Ingen hade någon som helst aning om vart vi var. Dessutom var det bara 10 minuter kvar tills vi skulle vara vid starten. Jag och Anton irrade rund i skogen tills vi äntligen kom på en grusväg som vi kände igen. 30 minuter försenade, dyngsura (jag kunde inte känna av mina fingrar), anton haltade och sist i klassen var vi äntligen framme. Vi hade ändå tur för vi fick skjus av idrottsläraren till forum, hade aldrig orkat gå hela vägen tillbaks.

Nu sitter jag här med världens huvudvärk och väntar på Top model (final idag). Känns som jag börjar bli sjuk igen, nästan febrig. Fan fan fan! hatar att vara sjuk, men får hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0